vineri, 24 septembrie 2010

Le Petit Prince

Le Petit Prince
Cătălin Al DOAMNEI

să nu mori
joacă-te cu mine pe planeta
unde creşte trandafirul
cel mai bun prieten din lumea fioroasă
despre care nu ştiu mare lucru
dacă tu ai două cămăşi una galbenă şi una roşie
vinde–le şi cumpără-mi un prieten
care să –mi ude trandafirul
pe unica mea planetă nu există moarte
şi nici singurătatea fiarei neîmblânzite
radiourile nu transmit ştiri despre papagalul funebru
din visul cel mai urât


eram singurul de faţă când micul prinţ a rupt
hârtia neagră a destinului ca pe-o petală de lalea neagră
pe jumătate
ascuţind colţii de fildeş ai singurătăţii
l-am însoţit în cimitirul elefanţilor
şi astfel am crezut că–l învăţ demnitatea
şi măreţia cuvântului de onoare
ca pe fiul cel bun
risipitor, nerisipitor
mâncând roşcove printre străini
şi întors la tatăl său
ca o fată morgana copilăria mă urma
şi nu puteam să repar toate jucăriile stricate ale lumii
şi nici să le strâng în rafturile prăfuite ale nostalgiei paradisului
prea târziu
luciditatea mă ucidea pe la spate
cu pumnalul italian care mi-a arătat adevărul
am rupt foile tratatelor de morală
şi micul prinţ mi-a dat iarăşi trandafirul
să-l cresc să nu moară.

“Nu cunoaştem decât ceea ce îmblânzim. Iar oamenii nu mai au timp să cunoască nimic. Cumpără lucruri de gata de la neguţători. Cum însă nu există neguţători de prieteni, oamenii nu mai au prieteni.” Antoine de Saint-Exupery

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu